Managementul calităţii
Obiectivul fundamental al conducerii academiei, în domeniul calităţii îl constituie implementarea unui sistem de management al calităţii
Obiectivul fundamental al conducerii academiei
Managementul calităţii
Obiectivul fundamental al conducerii academiei, în domeniul calităţii îl constituie implementarea unui sistem de management al calităţii, bazat pe o structură organizatorică, o politică şi o documentaţie, care să permită monitorizarea-evaluarea, intervenţia preventivă şi corectă precum şi înbunătăţirea continuă a calităţii.
Politica Academiei Militare a Forţelor Armate (în continuare- AMFA) în domeniul calităţii rezidă în asumarea de către toţi membrii comunităţii a responsabilităţii pentru contribuţia adusă la realizarea obiectivelor instituţiei, începând cu cei care asigură managementul de conducere. Managementul AMFA pune accent pe eficientizarea activităţilor pe baza cuantificării rezultatelor individuale sau colective a membrilor comunităţii academice, pe entităţi, prin utilizarea de indicatori de performanţă realişti şi clar definiţi.
Punctul forte al politicii AMFA în domeniul calităţii îl constituie preocuparea pentru îmbunătăţirea continuă a organizării și desfășurării activităţilor, într-o abordare bazată pe proces cu feed-back-uri multiple, cu prioritate pe principalele dimensiuni: învăţământ, cercetare știinţifică și inserţia cadrelor de ofiţeri, necesare Forţelor Armate ale Republicii Moldova, reflectate în Concepţia de dezvoltare strategică a AMFA. Managementul AMFA își fundamentează deciziile pe raportul dintre cerinţe și posibilităţi ţinând seama de resursele disponibile şi accesibile precum și de bunele practici existente în academie.
Obiectivele sistemului
Prin prezentarea SMC implementat în AMFA, se are în vedere realizarea următoarelor deziderate:
Domenii şi criterii
Asigurarea calităţii educaţiei se referă la următoarele:
Capacitatea instituţională, care rezultă din organizarea internă, din infrastructura şi resursele disponibile şi este definită prin următoarele criterii:
- structurile instituţionale, administrative şi manageriale;
- baza materială;
- resursele umane;
Eficacitatea educaţională, care constă în mobilizarea resurselor în scopul obţinerii rezultatelor învăţării şi este concretizată prin următoarele criterii:
- conţinutul programelor de studiu;
- rezultatele învăţării;
- activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz;
- activitatea financiară a organizaţiei;
Managementul calităţii, care este concretizat prin următoarele criterii:
- strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii;
- proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi a activităţilor desfăşurate;
- proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării;
- proceduri de evaluare periodică a personalului didactic şi a formatorilor;
- accesibilitatea resurselor adecvate învăţării;
- baza de date referitoare la asigurarea internă a calităţii actualizată sistematic;
- transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite;
- funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii.
Proceduri
Specifice şi de Sistem
Structuri
Structuri distincte ale Sistemului de Management al calităţii
la nivel de academie:
- comisia de evaluare şi asigurare a calităţii pe academie (CEAC-A);
- secţia management educaţional.
la nivel de facultate:
- comisia de evaluare şi asigurare a calităţii pe facultăţi(CEAC-F);
- consiliul profesoral.